Oslo, a világ egyik leggazdagabb országának fővárosa

Az előző bejegyzéseimben már említettem, hogy 2013-ban Göteborgot meglátogattom, de a végállomás valójában Oslo, Norvégia volt. Svédországból kiindulva jóra számítottam, pontosabban hasonlóra, csak kicsit hűvösebbre. De, hogy vajon így történt-e megtudjátok, ha végigolvassátok a beszámolóm.

Először is az utazás. Ha már eljut az ember fia/lánya Svédországba, akkor viszonylag könnyű dolga van. Vonattal, busszal, illetve gépkocsival is eljuthat Norvégia fővárosába, de mi a legkényelmesebb és legegyszerűbb utat választottuk.. a buszt.. Több távolsági busz társaság is létezik Svédországban, mely szervez utakat Norvégiába, viszont az árak elég eltérőek. Mi a legolcsóbbat – választottuk – megtalálod ITT– , ahol már 9.000,- Ft-ért (13,90egyirányba az út, így oda-vissza összesen 27,80) eljuthatunk a valóban kényelmes, tágas, WC-vel felszerelt, ingyenes Wi-Fi-vel rendelkező busszal Oslóba, majd vissza Göteborgba.

Kép: úton Norvégia felé

Természetesen fapadossal is mehetünk, de nekünk így volt kedvezőbb.. Oslo kiterjedt busz-, és villamoshálózattal rendelkezik, minden megállóban kifüggesztik a részletes menetrendet. Viszonylag nehézkes kiigazodni a tájékoztatókból, legalábbis számunkra az volt. Hiába tudtuk, hogy hova akarunk menni és melyik helyi járatos busszal kell eljutnunk oda, a megállót kb. 5 ember megkérdezését követően sikerült csak megtalálni. Ajánlom mindenkinek, hogy a helyi járatos buszpályaudvaron vegyetek jegyet, illetve napi kártyát, amivel utazhattok, véletlenül se blicceljetek, mert nagyon ellenőr van és komoly a bírság.

Norvégiában a tömegközlekedés drága, nagyon, még annál is drágább, viszont vannak olyan TOP 5-s, kötelezően ajánlott látványosságok, amikhez máshogy nem tud eljutni az ember. A belépőjegyek árainál a felnőtt árakat tüntettem fel, mivel nekünk ennyibe került. Első utunk a Frammuseet Bygdøy-ba vezetett, ami lényegében Oslo kertvárosában, egy félsziget kis csücskében található múzeum. Itt található annak a hajónak a rekonstruált változata, mely a sarkkutatás témakörét járja végig. A múzeum legizgalmasabb látnivalója a Fram sarkkutató szkúner, amelyet teljesen be lehet járni, láthatjuk, hogy éltek és dolgoztak a múlt századi sarkkutatók. Közelről láthatjuk a fedélzetet, a kormányállást, a vezérlőt, Amundsen kapitány kajütjét és a hajó többi részét. A Fram hossza 39 m, szélessége, 10 m, merülése 4,6m, súlya 408 tonna. A belépő 4.000,- Ft körül van (120 NOK), árfolyam függvényében, de véleményem szerint megéri megnézni.

Kép: a Fram Múzeum bejárat,

Forrás: http://oslo.vilagnezo.hu/

Képek: a Fram Múzeum és a Kon-Tiki Múzeum melleti kilátás

A Fram Múzeumból kifelé jövet ez a látvány tárult elénk, mely egyszerűen gyönyörű és lélegzetelállító is. Az említett múzeum mellett található a Kon-Tiki Múzeum, mely Thor Heyerdahl expedícióinak állít emléket. Heyerdahl a Kon-Tiki expedíciójával lett világhírű, mely során egy tutajjal 8000 kilométert vitorlázott Dél-Amerikából a Tuamotu-szigetekre. A belépő kb. 4.000,- Ft (120 NOK). Az expedícióról azóta Kon-Tiki címmel film is készült, mely magyar nyelven is megtekinthető már.

Kép: a Kon-Tiki hajó

Forrás: https://www.visitoslo.com/

Képek: pár kép a múzeumban kiállított tárgyakról

Képek: a hajóval megtett útvonal

Utunkat a Viking múzeum (Vikingskipshuset) felé folytattuk, mely az eddig említett múzeumoktól kb. 30 percre található, gyalogosan. Tekintettel arra, hogy mi zárás előtt 1 órával érkeztünk, így kedvezményes belépőt kaptunk, ami 3.350,- Ft (100 NOK) helyett, így 1.675,- Ft (50 NOK) volt. Több híres és díszes viking hajót állítottak ki, melyek megtekintése kb. 20 percet vesz igénybe. Lehet, hogy csak én vagyok így vele, de ennyit is ért ez a múzeum. Sajnos sokkal jobbra számítottunk, főleg az előző két múzeumhoz képest, de sajnos itt nem kaptuk azt, amit szerettünk volna.

Képek: a múzeumban kiállított viking hajók

Ezt követően utunkat a belváros felé folytattuk, ahol megtekintettük többek között a Királyi Palotát, ahol pont láthattuk az őrségváltást is. A palota körül 55 hektárnyi területen szép park terül el, amelynek egy része szabadon látogatható. Ott tartózkodásunkkor ingyenes jégkorcsolya pálya volt a park egy részében. Majd a palota lábánál lévő Nemzeti Színház épületét is megtekintettük.

Kép: az említett jégkorcsolya pálya

Kép: a Nemzeti Színház épülete

Kép: a Királyi Palota messzebbről

Kép: a Királyi Palota közelebbről

Forrás: https://www.statsbygg.no/

Tekintettel arra, hogy elég sok szabadidőnk maradt még a busz visszaindulásáig, így gyalogosan elmentünk a tengerparton lévő Oslói Operaházat megnézni, melyet 2008 nyarán adtak át és az Oslo-fjorddal szemközt található. Fontos, hogy 2009-ben a Mies van der Rohe-díjat elnyerte az épület, mely az EU legfontosabb építészeti elismerésesként számon tartott díj.

Kép: az Operaház oldalról

Kép: az Operaház este, szemből

Forrás: https://www.thoughtco.com/

Az Operaháztól nem messze található egy tigrist ábrázoló bronz szobor, mellyel a turisták rendre fotózkodnak és a merészebbek, rá is másznak. A szobor 4,5 méter hosszú, 2000-ben avatták fel a város alapításának 1000. évfordulója alkalmából. Oslo jelképeként is szokták emlegetni, és a város beceneve is erről árulkodik (Tigerstaden).

Forrás: https://www.visitnorway.com/

Pandakaland

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük