6+1 elengedhetetlen telefonos alkalmazás utazáshoz

Sziasztok!

Számomra a telefon egy letehetetlen eszköz, még a nyaralás / telelés során is, ezért is tartom fontosnak, hogy utazás előtt telepítsünk a telefonunkra bizonyos applikációkat, melyek megkönnyítik az életünket majd a külföldi tartózkodás során (is). Vannak természetesen helyspecifikus appok is, de vannak olyanok, amelyeket mindenhol tudunk használni; most ezeket ismertetném meg veletek.

1, 1Weather

Ez az applikáció egy nagyon könnyen testre szabható időjárás előrejelző program. Évek óta használom és eddig soha nem hagyott cserben. Megítélésem szerint az egyik legjobb, ha nem a legjobb. Találhatunk benne valósidejű és 7 napos csapadék előrejelzést, páratartalom információkat, pontos időt napnyugtáról / napkeltéről, levegőminőség és UV-diagramokat, GPS alapú helymeghatározás vagy manuálisan hozzáadható helykövetés is lehetséges. Pontosan nem tudom, egyszerre hány város időjárását követhetjük nyomon, nekem eddig a maximálisan egyszerre követett városok száma 5 volt. Ja, és a lényeg, mindez ingyenes, de természetesen internetelérhetőség kell a használatáshoz.

2, Flightradar24

Szerintem az egyik legnépszerűbb repülőgép-követő alkalmazás, melynek segítségével részletesen tájékozódhatsz az éppen úton levő repülőgépek és a repülőgép járatok pozíciójáról, illetve egyéb adatairól. A sárga repülőgép-ikonra kattintva bal oldalon megjelennek az adatok: a járatszám, a repülőgép típusa, a légitársaság neve, a repülés tengerszint feletti magassága, a gép sebessége, a felszállás helye és a célállomás és a repülőgép fényképe is látható. Európában 90%-os lefedettséggel rendelkezik, míg – sajnos – az USA-ban, Ausztráliában és a Közel-Keleten sokkal kisebb a lefedettség. Ingynes ez az app is, de van fizetős változata is.

3, XE Currency

Ha nem akarsz fejben átváltásokat végezni a nyaralás alatt, de mégis felelősségteljesen vásárolnál, akkor elengedhetetlen ez az alkalmazás. Internetelérhetőség kell a pontos adatokhoz, de lementett adatokkal is tud dolgozni, csak így ugye nem lesz valós. Egyszerre több pénznemet is nyomon követhetünk, ami főleg akkor előnyös, ha körútra megyünk és több ország pénznemét fogjuk használni. Devizaváltozásokról grafikonokat is találhatunk a percenként frissülő adatoknak köszönhetően.

unnamed

4, Google Translate

Na ez az az alkalmazás, amit szerintem senkinek nem kell bemutatni. Amennyiben nehezen boldogulunk célországunk nyelvével mindenképpen telepítsük a telefonunkra, ha eredetileg nem található meg rajta. 103 nyelv található meg az adatbázisban, így valószínű, hogy benne lesz az is, ami éppen kell nekünk. Van online és offline változata is; nekem sajnos az offline verzióval eddig mindig meggyűlik a bajom, de hátha ti sikerrel jártok. A kamera módot már többször használtam, nem mondom, hogy mindig sikerrel, de egy kis fejlesztést követően nagyon jó dolog lehet. Ennek lényege, hogy egy adott szövegre fordítod a kamerát és internet segítségével azonnal lefordítja a kívánt nyelvre.

5596_10641_383

Andorid, IOS

5, Windy Maps

Ha nem csak a betondzsungelben szeretnénk kóborolni, hanem a természetbe is kikívánkozunk, akkor ez lesz az egyik legjobb barátunk. Az alkalmazásban van GPS nyomkövetés, de manuálisan is rákereshetünk adott helyekre és voilá máris láthatjuk, hogy pl. milyen túra útvonalak vannak a közelünkben. Van benne mérési távolság meghatározás két pont között, offline keresés is, egy szóval nagyon jó. Sajnos nem találtam meg IOS-en, csak Androidon (elárultam, hogy Androidos vagyok).

Android

6, Grab

Ez egy olyan alkalmazás mint az ÜBER volt. Regisztrálsz, fuvart hívsz, eljön, elvisz, fizetsz. Ezt is csak Androidon találtam meg. Ezt az appot főleg Ázsiában fogod tudni használni, azonbelül is Délkelet-Ázsiában. A fuvar keresésekor megadhatod, hogy kocsit, taxit vagy motorbiciklit szeretnél. (nem rossz)

7, Házipatika Betegséglexikon

Bevallom őt még nem használtam, de a telefonomon megtalálható, ugyanis a következő utazásra már viszem magammal. Remélem nem lesz rá szükség, de jobb felkészültnek lenni. Az alkalmazás adatbázisa folyamatosan frissül, a tünetleírások alapján könnyen felismerhetünk 1-1 betegséget. Megtalálhatóak az okok, diagnózisok, tünetek, megelőzés, kezelés, stb. is.

Android, IOS

A jetlag kapcsán vannak még különböző applikációk, amik folyamatosan piszkálják az agyamat, telepítettem is többet már, de valahogy még nem jutottam el arra a szintre, hogy ajánljak is egyet. Ha így lesz, ki lesztek az elsők, akikkel tudatom 🙂

Addig is jó utazást bármerre is jártok és ha nektek van valamilyen kedvenc appotok, amit nem írtam volna a listára fel, akkor azokat várom kommentben.